STOP: 0X00007B Mavi ekran çıkıyor nedir benim bu bilgisayardan çektiğim

MAVİ EKRANLA TANIŞIYORUM. 0007b, JAMES BOND LA BİR AKRABALIĞINIZ VARMI?

Geçen akşam bilgisayardan bazı programları uninstall etmeye başladım. Çünkü virtualdub da altyazı yerleştirdiğim videonun kayıt sonrası boyutu 30 gb lara çıkmak üzereydi. En başta google earth ü kaldırmayı denedim. Sanırım bilgisayarın çakmasına sebep olan da buydu...Windows kapanmayınca fişi çektim (kötü bir alışkanlık). Akşamında meşhur mavi ekran karşıladı:

STOP 0x000007B (0XFA2C7528, 0XC0000034, 0X000000, 0X000000)


Hatanın kendisi bile insanı üzüyor. STOP diyor yani orda kal ve ya buraya kadarmış der gibi. Donup kaldı. Aç kapa yaptım defalarca olmadı kaderime küstüm. internette bunun için search yapmak için internetcafeye gittim. Çıkan ve denediğim şeylerin hiçbiri işe yaramadı. Bazı kesin çözdü tavsiyelerine eve döndüğümde rastlamadım bile. BIOS ta şunu yap bunu enable şunuda şöyle disable yap falan. Olmadı olmadı olmadı...

INTERNET CAFECİ UFKUMU AÇTI

Ertesi gün kadıköy de ki en sevdiğim internet cafeye gittim. Altyazı ekleyeceğim filmi utorrentle indirdim. 5 saat sürdü. Bir yandanda cafe sorumlusu ile bilgisayarımdaki sorunu konuştuk. XP yi kurman işe yarayabilir dedi. Olmuyorsa sorun ram dedir diye ekledi.

Akşam kuruluma başladım. XP SP 2 Cd sini taktım. Ön kurulumu başlattım. Önce ilk dialog penceresinde "R" ye basarak kurtarma konsoluna geçip düzeltmeye çalıştım. Ardından prompt sayfası çıktı "1" e bastım. C:/ çıkınca "HELP" yazdım komutları listelettim. CHKDSK /P yapıp hatalara karşı tarattım.

Ardınan kapatım yeniden açtım pc yi.

NE MOUSE ÇALIŞIYOR NE KLAVYE. NE GELEN VAR NE GİDEN GİBİ BİRŞEYDİ...

Windows kuruluma başladı. 33 dakika kaldı yazısıyla beraber Dil Seçeneği gibisinden bir pencere çıktı. O da nesi mouse ortada kocaman kalmış büyücek ama çalışmıyor. Neyse dedim klavye çalışır heralde tabla, oklarla falan devam ederim..Hop klavyede kayıp. Tık mık hiçbişey yok. EE klavye ve mouse çalışmıyorken XP yi nasıl kurarım. Haliyle kuramadım. İkiside SP/2 eski tip yani. Deney tasarımı yaptım. Mouse un bağlantısını çıkardım. Yeniden başladım.

Ön kurulumu seçtim. Yeni işletim sistemini nereye kuracağımı soran pencere de C:/ yi tercih ettim. Partition ı falan bilmiodum. İşletim sistemi üzerine işletim sistemi olur mu gardaş!! Neyse Uyarı aldım C: içinde zaten bir işletim sistemi var. ikincisini kurmak sağlığa zararlıdır falan. Geç onları windows dedim içimden. Yeni windows klasörü oluşturdum "c:\win1" diye . Ve başladım. Kritik 33. dakikada (Şükür Yarabbim) klavyem devreye girmişti. Klavye tuşlarını kullanarak kurulumu tamamladım. İnanılmaz gibi kurulum sorunsuz bitti. Kapat aç sonrasında ilk windows cp yi seçip yoluma devam ettim. Windows açıldı. Eskisinden daha hızlı çalışıyor. Şimdi driverları kurucam biticek iş.


FİLME ALTYAZI EKLEMEK İÇİN EN İYİ PROGRAM VIRTUALDUB DEĞİLMİŞ


Video filmlere alt yazı eklemeye dönecek olursak.Ben olsam altyazı eklemek için virtualdub kullanmam. Avidemux oldukça iyi. Hemde kayıtlı dosyayı orjinalinden (haliyle kalite kaybı ile) daha kçük boyutta oluyor. VirtualDub şişirdikçe şişiriyor. Virtual dub yüksek boyutta film kaydı...

Avidemux un kullanımı da kolay. Alt yazı eklemek için Video/Filters a geçiliyor. Sol taraftan Subtitlera çift tıklayınca çıkan pencerede subtitle dosyası, font dosyası, isteyen pencere açılıyor.Burdan sonrası çok kolay ama ilk denemem de alt yazı çıkmadı. Ben bilgisyarda fonts klasöründen bir arial fontunu masaüstüne kopyalamıştım. Hiç bir yazı çıkmadı. Sonra internetten altyazı indirdim. Ve avidemux subtitler filtresinde netten indirdiğim fontu kullandım.
Sonuç çok iyiydi.